Het vijfde interview in een serie van komende interviews die meer inzicht geven in het werk en de mensen die met z'n allen De Haan vormen:
in gesprek met een enthousiaste Hugo van Bastelaere, Account Manager bij De Haan en eerste contactpersoon voor onze bedrijfsaccounts en tevens taxateur.
Ik ben geboren in Alblasserdam en mijn werk begonnen als ambulant jongerenwerker in Gorinchem en Rotterdam. Na mijn Rotterdamse studententijd ben ik weer terug verhuisd naar Alblasserdam. Inmiddels kijk ik vanuit mijn dijkhuis zo op het prachtige Werelderfgoed van de molens in Kinderdijk.
Tijdens mijn studie Office-Management werd ik bij het volleyballen benaderd door een internationaal verhuisbedrijf. Nadat ik mijn studie heb afgemaakt, ben ik daar gaan werken. Eerst als verhuiscoördinator en daarna doorgegroeid naar Operationeel Manager.
Ik had nooit gedacht dat ik op kantoor zou gaan werken. Maar het bleek alleszins mee te vallen. Je bent geen bakstenen aan het verplaatsen, maar ook in dit werk dagelijks bezig met emoties, culturen en mensen. Dat maakt de verhuiswereld zo leuk! Geen verhuizing is hetzelfde.
Ik leerde De Haan kennen, als zijnde een partner voor de VIP verhuizingen van het verhuisbedrijf waarbij ik gestart ben. Het klikte wel goed tussen mij en De Haan. Volledig gecharmeerd door de kwaliteit van familiebedrijf De Haan ben ik toen gaan solliciteren. Ik ben 1 december 2019 gestart als Junior Account Manager bij De Haan.
Dagen vol afwisseling, stukje zelfstandigheid, stukje commercie en persoonlijk contact vormen de aspecten van mijn functie. Ik ben opgeleid om dienend leiderschap te tonen. Met dit steeds in gedachte probeer ik onze klanten zo goed mogelijk te bedienen. Wat hebben bedrijven / mensen van mij nodig? Dat is waar ik in mijn functie dagelijks naar op zoek ben.
Het is geen droge logistiek waar ik mee bezig ben, maar het zorgvuldig omgaan met het verhuizen van emoties en herinneringen. Daarom ga ik voor kwaliteit en het goede gevoel voor de totale transitie. Precies ook de reden waarom ik een jaar geleden gesolliciteerd heb bij De Haan.
Ik ben onder andere de eerste contactpersoon voor werk gerelateerde inboedelverhuizingen van onze bedrijfsaccounts. Deze week adviseerde ik bijvoorbeeld iemand die voor zijn werkgever naar Brazilië gaat verhuizen. Deze persoon moet namelijk eerst een CPF-nummer hebben, dat is een soort BSN- nummer. Zonder dat nummer ontstaan er onnodige kosten, iets wat De Haan graag voor de klant voorkomt. Zo bereid ik werkgever en werknemer naar beste kunnen voor, zodat het verhuisproces zo soepel mogelijk kan verlopen. Ook dat is kwaliteit. En het voorkomt stress!
Dat klopt. Het maakt mijn werk nog boeiender. Ik kom bijvoorbeeld bij de HR afdeling van een bedrijf, maar ook bij de begunstigde zelf thuis. Daardoor voel ik mijzelf ook echt een waardevol onderdeel van het gehele verhuisproces.
HR regelt bijvoorbeeld voor hun werknemers de vergunningen, maar zij kunnen ook met mij klankborden. Ik volg daarom naast mijn werk momenteel een Engelstalige ‘Global Mobility’ master aan de Erasmus universiteit in Rotterdam. Mijn docenten van het voortgezet onderwijs moesten eens weten (lacht).
Helaas moeten nu alle verhuistaxaties vanwege de COVID RIVM maatregelen via video plaatsvinden. Dat is toch anders praten, minder persoonlijk, maar we doen ons best onder deze voor iedereen moeilijke omstandigheden.
Mensen kunnen misschien zelf niet over de grens, maar de inboedel verhuizingen zelf kunnen technisch gewoon door ons worden uitgevoerd. De Haan heeft een prachtige, klimaat neutrale opslagfaciliteit met klimaatbeheersing en bijvoorbeeld een vaste vochtigheidsgraad, dus het huis kan altijd leeg. Wij bieden materiaal en faciliteiten om alles door te laten gaan voor de klant. Die informatie zorgt voor geruststelling bij mensen. Deze week was een familie heel blij met die informatie, want nu kan de verkoop van het huis toch doorgaan!
Veel mensen weten niet dat wij de expertise in huis hebben om te helpen met het overzees verhuizen van hun geliefde huisdieren.
Daarnaast kunnen wij ook van dienst zijn bij verbouwingen. Vanwege COVID kiezen veel mensen er nu voor niet op vakantie te gaan en in plaats daarvan te klussen in huis. Ik heb zelf twee jaar geleden 10 maanden lang verbouwd. Dan moet je iets met de inboedel. In zo’n situatie, zou ik graag adviseren even goed na te denken over het eigen risico voordat men besluit tot self-storage. Het overzetten van inboedelverzekering is namelijk niet bij iedere verzekeraar gedekt of gedeeltelijk niet verzekerd, bijvoorbeeld tegen brand, diefstal en braak. Kiest men voor de service van De Haan, dan komen wij de inventaris demonteren, inpakken, ophalen, verzorgen tijdelijke opslag in onze loods en brengen het weer terug, plus monteren desgewenst. Dat scheelt iemand veel werk en tijd plus zo is de inboedel allrisk verzekerd.